غلات و شیر: زوجی که برای هم ساخته شده اند!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

صدای ریختن شیر در یک کاسه غلات واقعاً آرامش بخش است. انگار برای هم ساخته شده اند و از بسیاری جهات، چنین است! این ترکیبی است که وقتی مقداری میوه و نوشیدنی اضافه می‌کنید، تعادلی از هیدراتاسیون، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات به شما می‌دهد. به خواندن ادامه دهید تا دقیقاً بدانید که چرا غلات و شیر ترکیبی عالی هستند.

غلات و شیر برای رشد عالی هستند

شیر سرشار از کلسیم است که برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد زیرا برای رشد و تکامل استخوان های خود به آن نیاز دارند.  در حالی که برخی از کودکان ممکن است به تنهایی یک لیوان شیر ننوشند، یک کاسه غلات با شیر راهی خوشمزه برای تشویق آنها به وارد کردن مقداری لبنیات در رژیم غذایی آن هاست.  

شیر قدرتمند

پـروتـئیـن

به حفظ توده عضلانی کمک می کند – که از فرسودگی عضلانی در فعالیت های روزمره جلوگیری می کند!

کلسیم

دندان ها و استخوان های شما را سالم نگه می دارد و برای رشد طبیعی و رشد استخوان های کودکان ضروری است. شما می توانید شیر را به خاطر کوچک شدن سریع لباس های کودکانتان در اثر رشد سریعشان سرزنش کنید!

ویتامین B2

شما ممکن است آن را تحت عنوان “ریبوفلاوین” بشناسید -ریبوفلاوین به آزاد شدن انرژی از غذای ما کمک می کند.

ویتامین B12

مانند B2، به تبدیل غذایی که می خوریم به انرژی کمک می کند و در ایجاد گلبول های قرمز حامل اکسیژن نقش دارد. کمی تکنیکی! به نظر می رسد، صرفاً مطمئن باشید که به موتور بدن شما کمک می کند تا به خوبی کار کند!

یــــد

برای سیستم عصبی عالیست. واوووو!!! ( اصلا تکون نخوردی!!)

غلات با جایگزین های شیر و نوشیدنی های گیاهی

شیر و غلات ممکن است یک زوج عالی باشند، اما اگر جایگزینی بدون لاکتوز می خواهید چه؟ خوب، تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد. آنها طعم عالی دارند و اغلب غنی از کلسیم هستند – فقط برچسب ها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزهای خوبی در آن ها گنجانده شده است.

شیر سویا

منبع پروتئین

سویای غنی شده منبع خوبی از پروتئین است و چربی اشباع کمی دارد. همچنین طعم های مختلفی دارد، از ساده تا شکلاتی، وانیلی یا نارگیلی. هر گزینه ای که ترجیح می دهید، افزودنی عالی به کاسه غلات صبحگاهی خواهد بود.

شیر نارگیل

شیر نارگیل حاوی مقدار قابل توجهی چربی های اشباع شده است، بنابراین بهتر است در حد اعتدال مصرف شود. اما اگر عاشق نارگیل هستید، طعم لطیف این نوشیدنی شما را جلب خواهد کرد. غلات مورد علاقه خود را با شیر نارگیل ترکیب کنید تا طعم های بی نظیری داشته باشید.

شیر بادام

کم چربی اشباع شده

شیر بادام طعم سبک و ترد خودش را دارد. طعم آجیلی هم که غیرقابل انکار است، همه این ها در یک نوشیدنی ملایم و کمی شیرین ترکیب شده است که می توانید تقریباً در هر چیزی که به شیر نیاز دارد استفاده کنید.

شیر برنج

گیاهی

اگر رژیم گیاهی دارید، اما سعی می‌کنید از آجیل اجتناب کنید، یا طرفدار طعم‌های آجیلی نیستید، یک نوشیدنی گیاهی جایگزین،  شیر برنج است:  شیرین و رقیق تر از شیرهای دیگر – شیر برنج با غلات نیز طعم شیرینی دارد.

نوشیدنی جو دوسر

بدون لبنیات

نوشیدنی های جو دوسر، تقریباً در هر لیستی از بهترین نوشیدنی های غیر لبنی وجود دارد. بنابراین، اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، در اینجا چیزی است که باید انتظار داشته باشید: بافت خامه ای، طعم ملایم و طعمی به طور طبیعی شیرین. برای پخت و پز عالی است، نوشیدنی آن به تنهایی یا با غلات، اسموتی و لاته خوشمزه است.

نوشیدنی های نخود فرنگی

تازه وارد

این ترکیب جدید در مسیر جایگزینی شیر بدون لبنیات، نوشیدنی های مبتنی بر نخود،  هستند. اما قبل از اینکه تصور کنید غلات صبحانه‌تان در یک کاسه آب سبز که طعمی شبیه نخود فرنگی دارد، می‌چرخند، خوشحال خواهید شد که بدانید نوشیدنی‌های نخودی به رنگ خامه‌ای هستند و طعم گیاهی ندارند. اغلب به عنوان جایگزین شیر گاو در نظر گرفته می شود که بیشتر طعم آن را شبیه شیر گاو می کند، که اگر در تطبیق با طعم آجیلی شیر بادام مشکل دارید یا طرفدار طعم شیر سویا نیستید، آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. از خوشمزه بودن شیر نخود با غلات مورد علاقه خود شگفت زده خواهید شد.

روش‌های خوشمزه برای مخلوط کردن شیر و غلات

  • کاسه شیک غلات: باهیجان هم بزنید- برای خوردن غلات بسیار خیس، بگذارید غلات در شیر خیس بخورند، سپس هم بزنید، هم بزنید و …هم بزنید!!
  • کاسه غلات ترد: روی شیر سرد بریزید و مصرف کنید.
  • کاسه غلات گرم: حرارت را زیاد کنید- شیر را کمی گرم کنید و یک کاسه غلات را به یک صبحانه ی گرم تبدیل کنید.
  • کاسه غلات طعم دار: کمی طعم اضافه کنید- با اضافه کردن یک قطره شربت دارچین یا عسل طعم را افزایش دهید.
  • کاسه رنگین کمان: برای ایجاد یک وعده ی غذایی رنگارنگ، تکه های خرد شده میوه را اضافه کنید.
  • کاسه دیگه بسه! اصلا چه کسی گفته غلات را باید حتما در کاسه خورد؟ شاید در لیوان مورد علاقه فرزندانتان، طعم بهتری داشته باشند!! چه اشکالی دارد؟ بگذارید آن ها قضاوت کنند.