ایمنی و غلات

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

با غلات سبوس دار ایمنی خود را تقویت کنید!

یک سیستم ایمنی قوی برای سلامتی ضروری است. شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل به عملکرد خوب سیستم ایمنی خود کمک کنید. شروع روز با غلات کامل یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شروع با نشاط صبحگاهی را به بدن خود هدیه بدهید. بسیاری از محصولات غلات کامل با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری غنی شده اند تا به عملکرد صحیح سیستم ایمنی شما کمک کنند.

بنابراین سیستم ایمنی شما چیست و چه کاری انجام می دهد؟

این نامی است که ما به مجموعه‌ای از اندام‌ها، پروتئین‌ها و سلول‌ها می‌دهیم که همه با هم جمع می‌شوند تا مهاجمان را از بدن شما دور نگه دارند. این مهاجمان می توانند شامل میکروب هایی مانند باکتری ها و سموم باشند، شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی خوب، مملو از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی مورد نیاز خود، مانند ویتامین B کمپلکس، ویتامین D، آهن و روی، به تقویت ایمنی خود کمک کنید. دانشمندان دریافته اند که پاسخ ایمنی بدن – نحوه واکنش بدن به مهاجمان – به داشتن مقدار کافی از این مواد مغذی بستگی دارد.

ویتامین ها و مینرال ها به ساخت سلول های ایمنی و تقویت عملکرد آنها کمک می کنند. برخی از غلات با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند تا به افزایش جذب این ساختارهای سلولی ضروری کمک کنند. اگر این موارد را با خواب کافی، انجام ورزش زیاد و پایین نگه داشتن سطح استرس خود ترکیب کنید، در مسیر رسیدن به یک سیستم ایمنی قوی خواهید بود.

البته، همه ما می دانیم که برای بچه ها مهم است که ویتامین های خود را دریافت کنند. اما آیا می‌دانستید که دریافت ویتامین ها با افزایش سن برای بزرگسالان مهم‌تر است؟ با افزایش سن، سیستم ایمنی شما به حمایت بیشتری نیاز دارد و ما همیشه آنچه را که نیاز داریم به دست نمی آوریم. تقریباً از هر سه سالمند یک نفر کمبود مواد مغذی دارد.

غلات غنی شده برای تقویت سیستم ایمنی :

یکی از مواد مغذی ضروری ویتامین B کمپلکس است. این گروه از ویتامین‌ها برای سلامتی ضروری است، از جمله تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7)، اسید فولیک (B9) و کوبالامین (B12) کلید سیستم ایمنی شما است. وظیفه ی این ویتامین در ساخت گلبول های قرمز جدید و انتقال اکسیژن به سلول های شماست.

این پایان داستان غلات غنی شده نیست.

برخی از غلات غنی شده با ویتامین D در جذب و استفاده از کلسیم در بدن نقش دارند. این ویتامین برای سلامت استخوان ها ضروری است، اما برای سیستم ایمنی نیز حیاتی است. اگر به اندازه کافی از این ویتامین ندارید، ممکن است بیشتر در معرض عفونت باشید.یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی که غلات کامل فراهم می کند روی است. روی نه تنها به قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن کمک می کند، بلکه حتی شواهدی وجود دارد که می تواند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. * سهم ریز مغذی ها ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد.

همچنین می‌توانید به غلات صبحانه ، چند ماده ی  تقویت‌کننده ایمنی اضافه کنید. به عنوان مثال، یک کاسه غلات صبحانه را می توان با میوه و شیر کم چرب ترکیب کرد تا شروعی خوشمزه و سالم برای روز داشته باشد. شیر یک منبع مغذی است که سرشار از ویتامین های B، ویتامین C و فولات است. و انتخاب صحیح میوه می تواند به شما روحیه بدهد. پرتقال و سایر مرکبات مملو از ویتامین C هستند، یا بلوبری همراه با مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی است.

اما لازم نیست غلات کامل خود را صرفا به صورت کاسه ای و با شیر میل کنید. می توانید انواع غلات صبحانه را به همراه میکس مغزیجات و میوه ها در نات بار ها یا در شکلات ها میل کنید و از سلامتی و خوشمزگی همزمان لذت ببرید.

                منبع: https://www.nestle-cereals.com/global/blog/fortification/immunity